Hoe kan die communicatie verbeterd worden?
Om er achter te komen hoe soepel die communicatie nu verloopt hebben we afgesproken om informatie op te zoeken via de gemeentelijke website,waarna alle deelnemers zelf contact op nemen met hun Gebiedscoördinator in hun wijk, en aan haar/hem 3 vragen voorlegt.De vragen kunnen door eenieder zelf worden geformuleerd.
De uitkomsten van bovenstaande afspraak zullen samen te bespreken tijdens de bijeenkomst van 16 februari en verder samen bepalen wat we met die verzamelde informatie gaan doen.
Ideeën:
Een burger denktank die de gemeente gevraag en ongevraagd advies geeft. Zoals hier al eens aan de orde is geweest: www.dse.nl/kennis uit de massa
Meld je vast aan voor het digipanel van de gemeente via www.eindhoven.nl/Wat-is-Digipanel.htm
In alle wijken Billboards plaatsen, met daarop thema’s die betrekking hebben op de betreffende wijk.
Gemeentelijk informatienummer 14040 uit te breiden, bv als je inspreekt ophaal vuilnis, dat er automatische een antwoordt kwam wanneer de vuilnis bij de vraagsteller opgehaald zou worden.
Vraag vanuit Programma Graag Gedaan van Gemeente Eindhoven was gesteld aan werkgroep Communicatie G1000:
- Wie wil vanuit de Communicatie groep G1000 meedenken met ontwikkelen van formulieren?
- Zijn er vanuit de Communicatie groep G1000 bewoners die de formulieren willen testen op klantvriendelijkheid en gemak?
- In Nieuwjaar wil de gemeente een nieuwe website gaan uittesten, ook hier is hulp uit de groep communicatie zeer welkom.
daarvoor hebben zich al 4 personen aangemeld.